יום ראשון, 4 במאי 2014

חשיבות ההתמדה באימון גופני בחדר כושר

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך אימון בחדר כושר הוא ההתמדה. הרבה פעמים אנשים מחליטים להתחיל להתאמן והם חדורי מוטיבציה בהתחלה ומשקיעים מזמנם וממרצם בבניית תכנית אימונים וביצועה. ידוע כי על מנת שאימון בחדר כושר יהיה אפקטיבי, יש לבצע אותו במחזוריות סדירה של פעמיים-שלוש בשבוע לפחות, אך לא פחות חשוב מקצב האימונים היא ההתמדה וההמשכיות לאורך זמן.
פעמים רבות אנשים מוצאים את עצמם מוותרים על אימון בחדר כושר מסיבות שונות- חוסר פנאי, חוסר חשק, מחלה או חופשה ארוכה ועוד. כל מי שרוצה להגיע לתוצאות חייב לדעת שמנוחה קצרה היא אפשרית ואפילו מומלצת במקרה של מחלה או בעיה גופנית אחרת, אך הפסקה ארוכה עשויה לגרום לאיבוד ההשפעה של האימונים וקשה מאוד לחזור ממנה. עם הזמן, הסיבולת, הכוח והגמישות מאבדים מערכם וצריך לבנות אותם מחדש כדי לחזור לשגרת אימונים תקינה. אם בכל זאת נאלצים לבצע הפסקה משמעותית, ישנם כמה עקרונות שצריך להקפיד עליהם על מנת לחזור לשגרת אימונים תקינה ואפקטיבית.

איך לחזור לאימון בחדר כושר לאחר הפסקה

- חזרה לכושר- אחרי הפסקה ארוכה מביקור בחדר כושר, חשוב מאוד לבנות תכנית כושר חדשה שתתאים למצב הגופני הנוכחי של המתאמן. מומלץ לקבל ייעוץ ממאמן כושר אישי שידע להתאים את התכנית באופן אישי ומקצועי.

- הפסקות פעילות- כאשר חדר כושר הוא לא אופציה מבחינה בריאותית, חשוב להתמיד לעסוק בפעילות ספורטיבית חלופית גם בזמן ההיעדרות. הליכה, שחייה ואפילו תרגילים קצרים בבית יכולים לעזור לשמור על הכושר ולהפוך את החזרה לשגרת אימונים קלה יותר.

- חזרה בהדרגה- חשוב מאוד לחזור לפעילות בחדר כושר בהדרגתיות ולא לנסות לחזור במכה אחת לאותה נקודה בה עצרנו. הגוף צריך לחזור לכושר לאט לאט על מנת לעשות זאת בצורה בריאה ואפקטיבית. חשוב לא לנסות לחזור בבת אחת לאותן דרגות של פעילות, אלא לבנות מחדש תהליך הדרגתי.

- חידוש הגמישות- על מנת לשמור על הגוף ולהצליח לחזור לכושר טוב, חשוב מאוד להחזיר את הגמישות שאבדה. אימוני מתיחות חשובים מאוד לשיפור הגמישות במפרקים וחשוב להקפיד עליהם כאשר מנסים לחזור לכושר.