התוספים שיסדרו לכם את הלילה



לילות ללא שינה יכולים לפגוע בצורה דרמטית ובלתי הפיכה באיכות החיים. הגוף זקוק למספר שעות שינה מסוים על מנת להשיב לעצמו את האנרגיות, את הכוח הפיזי ואת התחושה החיובית. שינה היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההתפתחות וההתבגרות של כל היונקים, אך ניתן לזהות את חשיבותה בעיקר בקרב בני האדם. מצד שני, יש לא מעט תופעות רפואיות, פיזיולוגיות ונפשיות הגורמות לייסורי שינה וללילות ארוכים של חוסר מנוחה.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם לילות ללא שינה היא באמצעות תוספי תזונה. יש סוגים רבים של תוספי תזונה המתאימים לגברים, נשים, ילדים, צעירים, הורים ובני גיל הזהב. המאפיין המשותף לכל תוספי התזונה המאושרים על ידי משרד הבריאות הוא עמידה בתווי תקן מחמירים. את תוספי התזונה ניתן לצרוך באופן עצמאי או בליווי שתייה וארוחה קלה. ייצור תוספי תזונה מבוסס על שנים רבות של מחקר והוא כולל הטמעת עקרונות רפואיים מוכחים ומתקדמים. 

כיצד תדעו אילו תוספים לבחור?

ההיצע הרחב של תוספי תזונה עשוי לבלבל את מי שאינו בקיא בתחום. טרם צריכת תוספים מכל סוג רצוי לתאם פגישה עם רופא משפחה, לספר על בעיות ספציפיות ולשקול גם הפניה למעבדת שינה. מעבדה כזו מנטרת את איכות השינה של המטופל ומצביעה על תופעות לא תקינות. במקביל, יש להבחין בין תוספי תזונה שתפקידם להרדים לבין תוספי תזונה מעוררים. קשישים לדוגמא מתעניינים לעיתים קרובות בתוספי תזונה מן הסוג הראשון, לעומת הורים טריים המחפשים אחר דרך בריאה ונכונה להישאר עירניים גם בלילות ארוכים.
אחד מתוספי התזונה העיקריים אותם ניתן לבחור נקרא אומגה 3. זהו למעשה שם כללי לתת קבוצה של חומצות שומן רב בלתי רוויות, המזוהה עם השפעות בריאותיות חיוביות. המקורות של תוסף תזונה נפוץ מן הסוג הזה הם דגי מים קרים, זרעי צמח המרווה, פרי אסאי, צמח הפשתה ועוד. הבעיה היא שרוב הסובלים מבעיות שינה או בעיות בריאותיות אחרות לא יכולים להיחשף אל מקורות חומצות השומן הרב באופן ישיר. התפקיד של תוספי התזונה הוא לספק להם את הכמות האופטימאלית ואת היחס הנכון, באופן מבוקר ומפוקח. 

מה ההשפעות הבריאותיות של תוספי תזונה?

בחירה נכונה בתוספי תזונה מבטיחה השפעות בריאותיות חיוביות שלא באות לידי ביטוי רק במהלך הלילה. צריכה מבוקרת של אומגה 3 לדוגמא מורידה את רמת הטריגלצרידים במערכת הדם, מפחיתה את הסיכון לסרטן ומשפרת את יכולת הקשב והריכוז בקרב ילדים. ההשפעה של תוספי התזונה יכולה להיות מעוררת ונוגדת דיכאון, או לסייע להתפתחות המוח בעוברים וגם בקרב ילדים בגילאים  3-4.
לסיכום, תוספי התזונה הם חלק בלתי נפרד ממערך הרפואה המודרני והם מומלצים על ידי אנשי מקצוע בתחומים מגוונים. הדבר החשוב הוא להשתמש בהם באופן מבוקר ולאחר המלצה אישית. 
אומגה 3

תגובות

רשומות פופולריות