הקמת חדר כושר מקצועי

המודעות לאורח חיים בריא והחשיבות של פעילות גופנית עלתה מאוד בשנים האחרונות, מה שגרם לפתיחתם של חדרי כושר רבים ושונים. החל ממועדוני הכושר הגדולים והמפוארים, דרך חדר כושר במקומות עבודה וכלה אפילו בחדרי כושר פרטיים שאנשים מקימים בביתם לצורך שימושם האישי.
הקמת חדר כושר אינה פרויקט פשוט וחשוב מאוד להיעזר בייעוץ של חברה מקצועית שמתמחה בנושא. חדר כושר מקצועי הוא אינו רק אסופה של מכשירי כושר, אלא דורש תכנון מדויק ומקצועי שידע לשלב בצורה הנכונה בים מכשירי הכושר השונים וסוגי הפעילויות שיתבצעו במקום. עבודת ההכנה טרם הקמת חדר כושר צריכה לכלול התייחסות לפרמטרים שונים ומגוונים וחשוב מאוד שתהיה יד מקצועית מכוונת.


במה להתחשב בהקמת חדר כושר


-החלטה על סוג חדר הכושר- מועדון כושר, חדר כושר במקום עבודה או חדר כושר ביתי דורשים הכנה אחרת לגמרי. כאשר מקימים חדר כושר במקום עבודה או בבניין מגורים צריך לדאוג גם לביטוח מורחב, כאשר מקימים חדר כושר גדול צריך לדאוג גם לרשיון לעסק וכו'. סוג חדר הכושר הנבחר הוא זה שיתווה את מסלול הקמתו.


-התחשבות במגבלות תקציב- כמו כל הקמה של מתחם חדש, הקמת חדר כושר מכל סוג דורשת הוצאות כספיות רבות. שכירת המקום, הוצאות הבניה וכמובן הוצאות התפעול הן דבר שצריך לדעת ולהכיר לפני שיוצאים לדרך. תכנון חדר הכושר צריך להיעשות בהתאם ליכולת הכלכלית של הגורם המקים את המתחם החדש. אין להתפשר על איכות המכשירים ולכן עדיף להתחיל ממקום קטן יותר, אך איכותי ומקצועי ולא להתחייב למקום גדול ואז להיקלע לבעיה לגבי רכש המכשירים ואיכות כוח האדם שיועסק במקום.


-בחירת ציוד כושר מתאים- כפי שנאמר, איכותם ובטיחותם של המכשירים במקום הם נושא שאסור להתפשר לגביו. כל חדר כושר מקצועי צריך לכלול מכשירים שמשלבים בין כל הפעילויות החשובות לאימון גופני מלא- מכשירים לעיליות אירובית, מכשירי לחיזוק כוח ושרירים ועוד. חשוב במיוחד להקפיד על רכישת מכשירים שעומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר על מנת לשמור על בטיחות המתאמנים וכן על העסק עצמו.


-תכנון תפעולי- הקמת חדר כושר חייבת לכלול גם תכנון של שלב התפעול עצמו. חדר הכושר צריך להיות מתוכנן במקצועיות גם מבחינה עיצובית- מיקום המכשירם בחלל, יצירת אזורי אימון נפרדים לסוגי אימון שונים, תכנון אזור הקלה והמלתחות, בניית סטודיו במקרה צרוך ועוד.
בנוסף, ישנה חשיבות רבה לנשוא כוח האדם. חדר כושר מקצועי צריך לשכור את שירותיהם ל אנשי מקצוע טובים ומיומנים לתפעול המקום- מאמני כושר אישיים, מדרכי חוגים וסדנאות שונות, צוות מנהלי ועוד.
בנוסף, הקמת חדר כושר חייבת לכלול גם תכנית עסקית ושיווקית, לפחות לשנת הפעילות הראשונה.

תגובות

רשומות פופולריות